meh jadi kawan saya

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, November 21, 2011

Sejarah Dajjal Al-Masih: Part 3

Assalamualaikum..... mesti ampa semua dok tertunggu2 aku hupdate belog kan (ada ka org baca belog aku ni)... Lately ni aku xda mood nak berblogging gara2 cintaku ditolak oleh Fahrin Ahmad  esimen n test yg datang bertimbun2 tanpa sempat aku tempis.... Back to main point kali ni aku nak cerita pasal Maharaja Shih Huang Ti..

Maharaja Shih Huang Ti ni jugak dikenali sebagai God of Earth. Kalo ampa nak tau Maharaja ni la yang buat
patung terracota. Okei dokei sekian makhluk Allah s.w.t pertama sekali mai kita merungkap sejarah tanah asal usul keluarga Li. Sejarah China nampak mcm kebetulan dgn sejarah Dajjal tapi ekceli semua ni adalah satu perancangan.


Monumen dan artifak Terracota Warriors  ditemui pada tahun 1974 menyimpan satu maklumat besar mengenai kewujudan lelaki misteri di sebalik pemerintahan Maharaja Shi Huang Ti, raja pertama yang menyatukan China (salah satu daripada New World Order yang terawal?). Kod-kod yang ditinggalkan adalah sama seperti kod-kod yang ditinggalkan di Mayan, Mesir dan beberapa lokasi lain di dunia. (just like n3 sebelum ni

SAtu piramid di wilayah Xian di China. Piramid Xian yang dibina pada zaman Shi Huang Ti ini separuh siap. Mungkinkah piramid yang separuh siap ini juga simbolik kepada segitiga bermata satu akan terapung diatasnya pada akhir zaman nanti? Hanya Allah s.w.t yg Maha Mengetahui.




Tamadun China juga meninggalkan salah satu kod iaitu piramid di wilayah Xian, sama seperti kod piramid yang ditinggalkan oleh tamadun Mesir dan Mayan. Manakala Terracota Warriors pula menyimpan mesej secara cryptic melalui mimik-mimik muka setiap patung mengikut barisan, susunanya sama seperti baris-baris dalam tulisan Cina.

    Setiap patung mempunyai kod tersendiri dan gabungan semua
    kod pada patung ini meninggalkan mesej yang tersembunyi

    Bahasa Cina dibina daripada gabungan suku kata sehingga membentuk perkataan baru. Mimik muka yang digambarkan pada wajah patung-patung itu pula mewakili satu suku kata, dan apabila disusun suku kata itu, ia membentuk perkataan dan seterusnya membentuk ayat mengandungi mesej kod apabila dihubungkan semua suku kata itu bermula barisan patung dari atas ke bawah seperti membaca tulisan Cina. Salah satu kod yang ditinggalkan ialah “...pemerintah akan kembali.....penghujung waktu...” – maklumat disusun daripada The Secret Codes of Terracota Warriors, Maurice Cotterell.

    Siapa pemerintah yang dikatakan akan kembali itu? Melalui teori itu, sudah tentu Maharaja Shi HuangTi yang akan kembali, dan menjadi God of Earth semula. Dia jugak meninggalkan mesej yg dia akan mai balik untuk menjadi tuhan.

Puzzle ni pun dah hampir siap(ikot kerajinan aku la....mai la kita sama2 tggu next n3)

p/s : n3 kali ni xda pic sebab berukband dh slow mcm siput...

No comments: